Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Ginsburg, Mark B. |
---|---|
Titel | The limitations and possibilities of comparative analysis of education in global context. |
Quelle | Aus: Vergleichende Erziehungswissenschaft. Köln: Böhlau (1997) S. 46-51 |
Beigaben | Literaturangaben 33 |
Sprache | englisch; deutsche Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
Schlagwörter | Vergleichende Erziehungswissenschaft; Methode; Methodologie; Pädagogische Forschung; Vergleichende Forschung; Internationaler Vergleich |
Abstract | Comparative analysis in education is problematic but worthwhile because: 1) identified singularities and differences among phenomena are tied to the subjectivity of researchers and the researched; 2) convergencies and divergencies of nations (and sub- and supra- national units) exist within the world system; 3) its goals may include informing educators' collective action as well as increasing understanding and assessing alternative policy/practice options. (DIPF/orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1999_(CD) |