Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArnman, Göran; Lazar, Anne
TitelFlexibility in post-16-education and curriculum development.
QuelleAus: Lasonen, Johanna (Hrsg.): Reforming upper secondary education in Europe. Surveys of strategies for post-16 education to improve the parity of esteem for initial vocational education in eight european educational systems. Jyväskylä: Inst. for Educational Research, Univ. (1997) S. 255-257Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterVergleichende Forschung; Schulreform; Schulwahl; Sekundarstufe II; Curriculumentwicklung; Arbeitswelt; Wahlfach; Berufsausbildung; Arbeitsmarkt; Schlüsselqualifikation; Ausbildungsmodul; Hochschulzulassung; Studienwahl; Studienfach; Europäische Union; LEONARDO (Förderung kohärenter Entwicklung beruflicher Bildung); Deutschland; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Norwegen; Schweden; Österreich
AbstractEuropean countries display much variation in the ways in which they prepare pupils for the division between different types of education that takes place after sixteen. The preconditions for flexible solutions differ between countries where pupils are divided into different educational routes at an early age and countries with a comprehensive integrated school system at the primary and secondary level...The admission requirements of universities and other tertiary education institutions greatly affect pupils' educational choices at the primary and secondary level. Admission requirements vary between universities and other higher educational institutions. Their specific entrance requirements limit the pupils' freedom to choose optional subjects and courses (modules) at preceding educational levels. With regard to vocational education, demands concerning quality and content are often formulated in part by representatives of working life, with consequences for pupils' educational choices at lower levels. The interrelation is especially pronounced in countries with a separate and independent vocational education system. The degree of flexibility within forms of vocational education is often decided at the local level. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: