Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRaffe, David
TitelIssues in the Scottish reform programme: Higher Still in relation to the six themes.
QuelleAus: Lasonen, Johanna (Hrsg.): Reforming upper secondary education in Europe. Surveys of strategies for post-16 education to improve the parity of esteem for initial vocational education in eight european educational systems. Jyväskylä: Inst. for Educational Research, Univ. (1997) S. 207-217Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterBildungssystem; Bildungsreform; Allgemein bildende Schule; Sekundarstufe II; Lehrerausbildung; Curriculumentwicklung; Modellversuch; Arbeitsmarkt; Qualifikation; Berufsbildendes Schulwesen; Europäische Union; LEONARDO (Förderung kohärenter Entwicklung beruflicher Bildung); Schottland
Abstract'Higher Still' aims to 'bring the variety of courses offered at present into a unified curriculum and assessment system'. This system is intended to be inclusive, and to reduce current divisions, in two respects: 1. in respect of students: the reform aims to provide relevant opportunities for all students, at all ability levels; 2. in respect of curricula: it aims to give students 'access to a wider range of courses of a general 'vocational' nature as well as 'academic' subjects, and 'vocational' and 'academic' subjects should enjoy equal status'...The concept of parity in 'Higher Still' is, implicitly, a weak one: one in which academic and vocational education have the same formal status. Common principles for organising and specifying the curriculum, and for assessment, will apply to all courses; the same certificates will be awarded for academic and vocational courses; in effect, the terms 'academic' and 'vocational' and the distinction between them will no longer have any formal meaning within the system. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: