Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGarreton, Manuel A.
TitelCitizenship, national integration and education.
Ideology and consensus in Latin America.
QuelleIn: Prospects : quarterly review of comparative education, 26 (1996) 4, S. 683-694Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-1538
SchlagwörterDemokratie; Entwicklungsland; Moderne; Politik; Politisches Bewusstsein; Staatsbürgerkunde; Lateinamerika
AbstractHow can developing countries build citizenship that goes beond the images of a society ruled by the neo- liberal fracturing values of profit and competitiveness? In other words, a society bringing together the attitudes of social solidarity and cosmopolitical openness. In this connection the author discusses the notion of modernism, alleging that modernization, the route followed by the original industrial societies, is just one model and concludes that there is no single path to modernity that should be followed by all countries.... He draws attention to the change that has been going on during the last decade in the conception of education, due to a renewed educational ideology grounded in major international events, such as the Jomtien Conference on Education for All. (DIPF/Vorwort).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Prospects : quarterly review of comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: