Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAsher, Colin; Malet, Régis
TitelThe IUFM and initial teacher training in France.
Socio-political issues and the cultural divide.
QuelleIn: Journal of education for teaching, 22 (1996) 3, S. 271-281Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476; 0305-8913
SchlagwörterHochschulgeschichte; Frankreich; Hochschule; Reform; Primarbereich; Sekundarschule; Lehrerausbildung; Hochschule; Durchführung; Reform; Frankreich
AbstractAs part of wide-ranging educational reforms initiated in 1989, the structure and organisation of initial teacher training in France have been radically reshaped. The long-standing binary provision made for primary and secondary training by the écoles normales and the universities respectively, each with its own traditions and jealously- preserved culture, has been replaced by a single new institution, the Institut Universitaire de Formation des Maitres. The process of transition has proved difficult, largely because of the outraged resistance shown by university and secondary school interests to the inclusion in the training programmes not only of an element of professional studies common to both primary ans secondary trainees but also of a component concerned with teaching methodologies and other aspects of classroom practice. This paper traces the debates surrounding the painful birth of the IUFMs, which offers interesting contrasts with reforms of initial teacher training in other countries and especially the UK. (DIPF/Abstract übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education for teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: