Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPortes, Alejandro; MacLeod, Dag
TitelEducational progress of children of immigrants.
The roles of class, ethnicity, and school context.
QuelleIn: Sociology of education, (1996) 4, S. 255-275Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 50; Tabellen 3; Grafiken 2
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0038-0407
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Bildungsbeteiligung; Kind; Schule; Schüler; Schülerleistung; Leistung; Ausländer; USA
AbstractRecent immigration to the United States has spawned a rapidly growing second generation, most of whom are of school age. This article reports the findings of a study of 5,266 second-generation high school students in Florida and California, who were children of Cuban and Vietnamese immigrants (representative of relatively advantaged groups) and of Haitian and Mexican immigrants (representative of relatively disadvantaged groups). The study found that parents' socioeconomic status (SES), lenght of U. S. residence, and hours spent on homework significantly affected the students' academic performance, but did not eliminate the effects of ethnic community. Attendance at higher-SES schools increased the average academic performance and the positive effect of parents' SES, whereas attendance at inner-city schools flattened the negative effect of ethnic disadvantage. However, school context had no appreciable effect on children from advantaged ethnic backgrounds. (DIPF/ Abstract übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sociology of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: