Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDarling-Hammond, Linda
TitelNational standards and assessments: will they improve education?
QuelleIn: American journal of education, 102 (1994) 4, S. 478-510Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0195-6744; 1549-6511
SchlagwörterBildungsforschung; Bildungsstandards; Zentrale Prüfung; Curriculum; USA
AbstractNational standards and assessments have been promoted as a means for upgrading curriculum and student performance in schools. This article argues that they are unlikely to have that effect for several reasons: First, top-down specifications of content linked to tests cannot take into account the many pathways to learning that will be appropriate for different students in schools across the country. Second, school communities must undertake their own hard work on standard setting and consensus development if they are to become committed to and knowledgeable about change. And, finally, large inequalities in opportunities to learn are more responsible for learning gaps than a paucity of tests. Standards and tests have already proved themselves to be an ineffectual means for leveraging resource equalization.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: