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Autor/inNasalska, Ewa
TitelPostawy nauczycieli szkol panstwowych i niepanstwowych wobec liberalizacji procesu nauczania.
Gefälligkeitsübersetzung: Einstellungen der Lehrer staatlicher und nichtstaatlicher Schulen zur Liberalisierung des Unterrichts.
QuelleIn: Edukacja, 39 (1994) 1-2, S. 79-91Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 6
Sprachepolnisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0239-6858
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Eltern; Schule; Privatschule; Lehrer; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Unterricht; Polen
AbstractThe paper raises the issue of different attitudes towards reform in the educational system observed between teachers from public and non -public schools. The relations between teachers and students are analysed, primarily with respect to the teachers' dispositions to accept or reject the authoritarian methods in their work with students. On the grounds of the presented result of study, it can be inferred that the public school teachers are more inclined to the restrictive methods of work with students than the teachers from non-public schools. (DIPF/Abstract übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
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