Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMustapha, Nasser
TitelYouth: aspirations, expectations and achievement.
QuelleIn: New education, 16 (1994) 2, S. 25-34Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 28; Tabellen 6
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0156-0905
SchlagwörterJugend; Schulerfolg; Beruf; Berufserfolg; Berufslaufbahn; Berufswunsch; Trinidad und Tobago
AbstractThe findings presented in this article form part of a more extensive study of rural youth in Trinidad and Tobago. A questionnaire was administered to a sample of 300 rural youth on the verge of graduating from high school. This instrument provided background data on respondents including age, gender, ethnicity, religion, socio-economic status, parents' education, parents' occupation, educational expectations, educational aspirations, occupational expectations and occupational aspirations. Six years later, a mailed questionnaire was sent to respondents form Phase One. In this phase, respondents' educational and occupational achievements were determined... By providing longitudinal data on the plight of high school graduates, this article attempts to illustrate the need for making educational planning more relevant to the changing socio-economic environment. (DIPF/Abstract übernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: