Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Stevenson, John; Brown, Irene |
---|---|
Titel | Australian TAFE assessment practices: confusing relevance and responsiveness. |
Quelle | In: Australian journal of education, 38 (1994) 2, S. 118-138Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 44; Tabellen 12 |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0004-9441 |
Schlagwörter | Fertigkeit; Bildungspolitik; Lernziel; Berufsausbildung; Berufsbildung; Beruf; Qualifikation; Schlüsselqualifikation; Berufspädagogik; Berufsvorbereitung; Leistungsmessung; Australien |
Abstract | There are two contrasting world views discernible in contemporary Australian government skill-formation literature: one which recognises the need for the development of underlying cognitive structures and interpersonal attributes for the workplace; and one which values the development of pre-specified observable skills, as in competency-based training. This study examines TAFE (technical further education) assessment practices across Australia, as an indicator of the extent to which each view is represented in practice. (DIPF/Abstract übernommen) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1997_(CD) |