Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNhundu, Tichatonga J.
TitelFacet and overall satisfaction with teaching and employment conditions of teachers in Zimbabwe.
QuelleIn: Zimbabwe journal of educational research, 6 (1994) 2, S. 153-194Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 18; Tabellen 18
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1013-3445
SchlagwörterZufriedenheit; Arbeit; Arbeitsbedingungen; Lehrer; Simbabwe; Tätigkeit; Zufriedenheit; Lehrer; Arbeitsbedingungen; Arbeit; Tätigkeit; Simbabwe
AbstractThis article reports on the findings of a study which investigated the perceptions of Zimbabwean teachers concerning aspects of their work and employment conditions. The views of teachers were determined using a structural job satisfaction questionnaire as the main data gathering instrument. A total of 1595 primary and secondary school teachers drawn from both rural and urban schools comprised the study sample. Generally, teachers in the sample experienced lower levels of satisfaction than those obtained in surveys in the literature. Working conditions emerged as the area of greatest dissatisfaction for all subgroups of teachers in the sample. (The areas of greater or lesser job dissatisfaction and the changes that teachers would like to see introduced in their working conditions are examined). (DIPF/Abstract uebernommen/Bi.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zimbabwe journal of educational research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: