Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMiller-Bernal, Leslie
TitelSingle-sex versus coeducational environments.
A comparison of women students' experiences at four colleges.
QuelleIn: American journal of education, 102 (1993) 1, S. 23-54Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 45; Tabellen 6
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0195-6744
SchlagwörterVergleich; Koedukation; College; Schüler; Schülerleistung; Leistung; Mädchen; USA
AbstractA panel study of 260 women students at four colleges - a women college, a coordinate of a men's college, a long-time coeducational college, and a college recently become coeducational - is analyzed to evaluate three common explanations of why alumnae of womens' colleges succeed more than graduates from coeducational colleges. The women's and coordinate college students were more likely than the coeducational colleges' students to have women faculty as role models, to be active in college activities, and to experience their colleges as supportive. These experiences did not have much effect on students' changes in attitudes and goals, however, with the excxeption of self-esteem. (DIPF/Abstract uebernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1995_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: