Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYoung, Richard
TitelA systems approach to curriculum innovation in intensive English programs.
Quelle(1990), 23 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterFallstudie; Erwartungshaltung; Lehrerverhalten; Lernverhalten; Intensivkurs; Curriculum; Fortgeschrittenenunterricht; Lehrprogrammentwicklung; Fremdsprachenkurs; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Sprachpolitik; Hochschule
AbstractA discussion of innovation in college and university intensive English-as-a-Second-Language (ESL) programs uses a systems approach to analyze program elements (constituencies, decision-makers, purpose, performance measures, environments, resources, subsystems, and boundaries) and describes new program initiatives at the University of Pennsylvania. Based on a survey of teachers' opinions and students characteristics, the program was restructured to provide greater flexibiliby and adaptability, greater agreement between the aims of students and of the curriculum, and greater agreement between student characteristics and specific course offerings. The program uses a T-model curriculum, which provides a graded syllabus at six lower and intermediate levels leading to a broader curriculum of electives at the highest level. Of three implementation strategies considered, only one, the normative-evaluative, which assumes that change involves alteration in attitudes, values and skills, and significant relationships, is seen as suitable for a university-based intensive ESL program. The curriculum will take considerably longer to implement than was originally estimated. Program planning data, course descriptions, and a sample objectives-based curriculum for a course in research report writing are appended.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: