Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inO'Donnell, William A.
TitelVideos as literature in EFL.
Quelle(1990), 12 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterKommunikation; Rezeption; Verstehen; Rollenspiel; Film; Diskussion; Drama; Effizienz; Englisch; Film; Fremdsprachenunterricht; Hören; Japan; Kommunikation; Lehrer; Literatur; Rezeption; Rollenspiel; Verstehen; Ausland; Hochschule; Linguistik; Sprachkompetenz; Video; Lehrer; Lehrerrolle; Methodik; Lehrmaterial; Video; Hören; Drama; Linguistik; Literatur; Sprachkompetenz; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprache; Englisch; Hochschule; Diskussion; Effizienz; Zweitsprache; Ausland; Japan
AbstractDespite the lengthy English language training experienced by most Japanese students, their communicative use of English is not well developed. Videotape recordings of dramas (movies, television programs, and plays) offer a means and an interesting context for developing linguistic knowledge into usable language skills. A good movie provides a self-contained world with language expressed in a visual context. The teacher is in a position to exploit this rich resource by making the story and its language comprehensible to the student much as any literature teacher would, in terms of plot, characters, setting, and theme. A method used in one Japanese university involves showing a full-length movie in 10-minute segments over a period of about 12 classes. The classes consist of a review of the movie to date, student viewing of a new segment, discussion and explanation of the segment shown, and a summary, usually written by pairs of students. Anecdotal evidence suggests that the method is effective for helping students gain confidence in using English to ask and answer questions and to listen and comprehend details. Students' attention span and interest also appear to imrove. Role-playing and additional discussion are seen as potentially beneficial with this approach.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: