Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLutjeharms, Madeline
TitelLexical access and foreign language acquisition.
Quelle(1990), 15 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterFehler; Korrektur; Kognitives Lernen; Deutsch; Lexikologie; Linguistik; Semantik; Spracherwerb; Wortschatz; Fremdsprachenunterricht; Niederländisch; Bibliografie; Interferenz
AbstractA review of the literature and teacher observations are used to examine the processes and strategies by which second language learners attain and organize verbal knowledge. Classroom data are derived from experience in teaching German to Dutch-speaking university students. The analysis looks at the relationship of morphology and word recognition and retention, lack of attention given by second-language readers to word endings, and interference arising from lack of word contrast. Research on lexical access is examined for insights on such issues as the distinctions and relationships between mental lexicon, semantic memory, and common semantic or conceptual stores across languages. A distinction between semantic memory and mental lexicon is seen as necessary in explaining interference from lack of word contrast, and this approach is further developed in the context of other research. Further research is recommended. A 28-item bibliography is included.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: