Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGross, Janet F.
TitelLearning partnership through dialogue journals: applying non-hierarchic assumptions in the classroom.
Quelle(1990), 141 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterKommunikation; Soziale Rolle; Lehrer-Schüler-Relation; Lehrerrolle; Schüler; Schülerverhalten; Fehler; Korrektur; Lerntheorie; Teamteaching; Fremdsprachenunterricht; Schreiben; Dialog; Effizienz
AbstractOne teacher's experiences in incorporating non-hierarchic learning assumptions and values in the second language classroom, especially through the use of dialogue journals, are reported. In the first part, observations of accuracy-based classroom language teaching are contrasted with the meaning-based acquisition model. Six salient characteristics of dialogue journals and how they could serve as a vehicle for these learning assumptions are reviewed. The second part is a detailed account of experiences with dialogue journals, including illustrative journal excerpts. Issues such as setting up ground rules, student resistance, correction, topic generation, shifting teacher/student roles and their effect on teacher participation are discussed. The teacher's and the students' participation in the dialogue journal writing process are evaluated, emphasizing the crucial role of student/teacher reciprocity and mutuality in creating and sustaining the desire to stretch one's language use so dialogue can be maintained.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: