Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGilbert, Judy B.
TitelPronunciation: what should we be teaching?
Quelle(1990)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterMethodologie; Kommunikation; Englisch; Fremdsprachenunterricht; Kommunikation; Prosodie; Linguistik; Rhythmus; Methodologie; Pattern-Drill; Methodik; Fonologie; Linguistik; Linguistische Theorie; Ausspracheübung; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Prosodie; Rhythmus; Sprachwissenschaft; Intonation
AbstractAn argument is made for stressing rhythm and intonation (the prosody of the language) when teaching pronunciation in English-as-a-Second-Language (ESL) courses. A review of pronunciation teaching revealed that ESL methodology was formed largely from structural linguistics and behavioral psychology. These theories produced at least two concepts that are believed to have a negative impact on pronunciation instruction. The two concepts are: (1) that the most important part of pronunciation is individual sounds, and (2) that learning comes from mechanical practice. These two principles together have produced the ubiquitous minimal pair drill; the result has been large scale abandonment of pronunciation because it is a discouraging manner of teaching. The focusing of prosody is a fundamental part of the communication system, helping direct attention to the most informative part of the stream of speech and organizing thought groups so as to assist the listener in processing the information. By emphasizing prosody rather than individual sounds, pronunciation teaching comes within a more communicative setting. The whole rhetorical flow of meaning is tied together by the music of the language.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: