Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGarcia, Carmen
TitelTeaching Spanish verbal routines: how to perform different functions appropriately.
Quelle(1990), 19 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterKommunikation; Dialog; Effizienz; Frage; Fremdsprachenunterricht; Gesprochene Sprache; Interaktion; Kommunikation; Kommunikative Kompetenz; Simulation; Spanischunterricht; Verb; Kontext; Situationsansatz; Interaktion; Mündliche Übung; Frage; Methodik; Gesprochene Sprache; Hörverstehensübung; Kommunikative Kompetenz; Kontext; Satz (Ling); Verb; Fremdsprachenunterricht; Hörverständnis; Spanischunterricht; Zweitsprachenerwerb; Dialog; Effizienz; Simulation
AbstractThe methods by which Spanish verbal routines may be taught to second language learners are discussed. Verbal routines are fixed phrases shared by competent language speakers to handle communicative interactions appropriately and effectively. Five activities for teaching a wide range of verbal routines used for the performance of different language functions are presented for students at intermediate, advanced, and superior proficiency levels. The functions include asking and giving directions; making, accepting, and refusing invitations; agreeing and disagreeing; complaining and handling a complication; and making an accusation. The activities begin with the introduction of the verbal routines to be taught, followed by dialogues in which they are realized. The dialogues are examples of "simulated authentic discourse." These dialogues are followed by listening comprehension and oral production exercises. The listening comprehension exercises emphasize the sociolinguistic aspects of the interaction, and the oral production activities present mechanical, meaningful, and/or communicative exercises geared to developing students' communicative competence. Each activity is presented in the format of a lesson plan and includes such information as the level of instruction, the content or topic of the interaction, the context or situation where the activity is carried out, and the functions performed.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: