Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBerney, Tomi D.; Gritzer, Glenn
TitelComputer-focused Russian bilingual instructional program, 1988-89. OREA report.
Quelle(1990), 28 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterKultur; Evaluation; Methodologie; Berufsausbildung; Eltern; Englisch; Fremdsprachenunterricht; Gruppenarbeit; Literatur; Muttersprache; Computer; Evaluation; Muttersprachlicher Unterricht; Kultur; Privatschule; Methodologie; Eltern; Privatschule; Gruppenarbeit; Computer; Literatur; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Bilingualismus; Muttersprache; Muttersprachlicher Unterricht; Berufsausbildung
AbstractIn its fourth year, the computer-Focused Russian Bilingual Instructional Program provided instructional and support activities to 276 Russian-speaking students, most of whom are limited English proficient, at 4 public and 2 private high schools in Brooklyn. Instructional activies varied by site. Public school students took English as a Second Language (ESL), native language arts (NLA) courses in Russian culture and literature, and content area (mathematics, science, and social studies) and business and vocational subjects taught bilingually or in English using ESL methodology. At private schools, the project offered individual and small-group tutorials in English and content areas. Additional program components included counseling, tutoring, vocational services, staff development, and parental involvement activities. The program met its objectives in ESL, NLA, content area subjects, and parental involvement, but did not provide sufficient data to assess the computer skills and student attitudes objectives. The project was found to be successful in providing English and native language instruction to recent Russian immigrants and in directly involving their parents or grandparents in activities.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: