Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenRamsey, Cynthia (Hrsg.); Lopez, Trinidad (Hrsg.)
TitelESL: the whole person approach.
Quelle(1989), 151 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterKultur; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Schule; Bilinguale Schule; Lehrerausbildung; Lernziel; Methodik; Lehrmaterial; Lehrmaterialentwicklung; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Spanisch; Bibliografie; Hispanoamerikaner
AbstractThis guide provides a model for training teachers of limited English proficient (LEP) students of Hispanic origins to eliminate sex bias in English-as-a-Second-Language (ESL) materials and teaching approaches. Although the guide aims primarily at the educational and personal empowerment of LEP Hispanic girls, it is also intended to assist in removing sex bias from the bilingual multicultural curricula in which ESL is taught to both female and male Hispanic students. The guide may also be used as a model for developing materials and activities suitable for use with other racial, ethnic, or linguistic groups. An introductory section describes the purpose, goals and objectives, target population, and defines ESL. Part 1 consists of three essays on multicultural education, a humanistic approach to language teaching for sex equity, and feminism in this cultural context (Chicana feminism). The second part outlines two workshops. The first workshop provides an orientation to the component parts of the Whole Person Approach to ESL teacher training, and includes 12 related activities. The second workshop familiarizes participants with criteria for the Whole Person Approach to ESL, and includes four activities. A list of United States publishers of Hispanic books and a brief supplementary bibliography are appended.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: