Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWaterson, Karolyn
TitelEvery classroom's a stage: theatrical contributions to language and literature teaching.
Quelle(1989), 16 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterRezeption; Gruppenarbeit; Selbsttätigkeit; Lehrmaterial; Fachdidaktik; Drama; Literatur; Literaturunterricht; Text; Fremdsprachenunterricht; Französisch; Theater; Zweitsprachenerwerb; Interpretation
AbstractA discussion of use of theater in second language instruction describes one teacher's experience using French masterpieces in the language class. Illustrations are drawn from Racine's seventeenth-century classical tragedy "Andromaque". Five individual and group activities are described that are referred to as the Circle, the Interpreter, the Prompter, the Matchbox, and Human Geometry. The Circle begins as the collective exploration of a text, with the group gradually increasing its intellectual and linguistic mastery of the text. The exercise concludes with students contributing different interpretations of phrases or passages. In the Interpreter, one student reads a passage and another interprets it to the first student. The Prompter requires that some students promt other students in performance for an imaginary audience. The latter two exercises facilitate mastery of syntactically difficult material. The Matchbox begins with the emptying of a matchbox onto the classroom floor or a table, then breaking a syntactically complex passage into as many units as is reasonable. At the end of each unit, a match is returned to the box. This activity helps students forget the complexity of a passage and focus on manageable units that reveal its basic structure. In Human Geometry, students and/or instructor choreograph intricate passages.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: