Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enValadez, Concepcion M.; u.a.
TitelBeginning to read among monolingual and bilingual children.
Quelle(1989), 24 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterSoziale Herkunft; Familie; Eltern; Englisch; Familie; Kind; Kindergarten; Kleinkind; Kommunikative Kompetenz; Lesen; Semantik; Spanisch; Sprachkompetenz; Soziale Herkunft; Kognitives Lernen; Einsprachigkeit; Eltern; Kind; Kleinkind; Kindergarten; Kognitives Lernen; Kommunikative Kompetenz; Semantik; Sprachkompetenz; Einsprachigkeit; Englisch; Bilingualismus; Spanisch; Lesen; Kontrastierung
AbstractThis study examined language and reading ability in English monolinguals, Spanish monolinguals, and two bilingual groups at the beginning of kindergarten and at the beginning of first grade. The study also compared the family background of the children on home literacy, parent education, and the parents' aspirations for their children. In addition, the children in the study were assessed for general cognitive ability. Results indicated that only the English and Spanish monolingual students differed in home background, with English monolinguals having higher levels of parental education and more traditional literacy activities in the home. In general, students did not differ in basic cognitive functioning or parental expectations. Bilingual children were better than their monolingual peers in both semantic functioning and communicative competence when tested in their dominant language. The research has implications for educational psychologists and classroom teachers.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: