Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchlumberger, Ann; Mangelsdorf, Kate
TitelReading the context.
Quelle(1989), 23 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterKultur; Soziale Herkunft; Schriftliche Übung; Diskursanalyse; Linguistik; Rhetorik; Stil; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Lesen; Leseübung; Muttersprache; Kulturkunde; Hochschule; Zweitsprachenerwerb; Konferenzmaterial; Kontrastierung; Ausländer
AbstractA study investigated whether exposure to contrastive rhetoric would deepen international students' awareness of first- and second-language conventions characterizing their own and other students' writing. Participants included 46 University of Arizona students who represented a variety of language backgrounds and were enrolled in four sections of English-as-a-Second-Language (ESL) freshman composition. One week of class time was devoted to a presentation on contrastive rhetoric, and writing sample were collected from each student. From the samples, aspects of the writers' purpose, message, tone, and audience were analyzed. The features noted were then charted and discussed in class. Finally, the students' reactions to the contrastive rhetoric lesson and chart were expressed in freewriting exercises. No evidence emerged that consciousness of first-language rhetorical conventions makes adoption of second-language discourse patterns easier. However, it was concluded that awareness of context, enhanced by knowledge of linguistic and rhetorical forms, is a valid objecitve in ESL writing instruction.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: