Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRivers, Wilga M.
TitelTen principles of interactive language learning and teaching. NFLC occasional papers.
Quelle(1989), 15 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterKultur; Bewusstmachung; Interkulturelle Kommunikation; Kreativität; Test; Soziale Rolle; Fremdsprachenunterricht; Interaktion; Kreativität; Lehrer; Schüler; Soziale Rolle; Test; Sprachkompetenz; Kultur; Lernklima; Lehrer; Lehrerrolle; Schüler; Interaktion; Lernprozess; Sprachkompetenz; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprache; Bedarfsanalyse; Zweitsprache
AbstractTen principles based on the interactive nature of language learning and teaching include the following: (1) the student is the language learner; (2) language learning and teaching are shaped by student needs and objectives in particular circumstances; (3) language learning and teaching are based on normal uses of language, with communication of meanings (in oral and written form) to all basic strategies and techniques; (4) classroom relations reflect mutual liking and respect, allowing for both teacher personality and student personality in a non-threatening atmosphere of cooperative learning; (5) basic to language use are knowledge of language and control of language; (6) development of language control proceeds through creativity, which is nurtured by interactive, participatory activities; (7) every possible medium and modality is used to aid learning; (8) testing is an aid to learning; (9) language learning is penetrating another culture: students learn to operate harmoniously within another culture or in contact with another culture; and (10) the real world extends beyond the classroom walls; language learning takes place in and out of the classroom.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: