Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMacGroarty, Mary E.
TitelThe "Good Learner" of English in two settings.
Quelle(1989), 42 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterLernsituation; Interaktion; Lernverhalten; Motivation; Frage; Konversation; Fortgeschrittenenunterricht; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Chinesisch; Japanisch; Spanisch; Hochschule; Erwachsenenbildung; Zweitsprachenerwerb; Kontrastierung
AbstractThe results of two studies describing the strategies and attitudes of adult learners of English as a Second Language (ESL) are reported. The first study compared two groups of high/intermediate students (n=94) testing ESL in two settings, a traditional university and community extension classes. The second study examined intermediate and advanced students (n=177) in a large adult school, and included a comparison of students from three native language groups (Chinese, Japanese, and Spanish). Certain strategies, such as "saying answers to oneself," "using English at a job," "getting the gist before looking up new words," and "guessing meanings from actions or context" were positively related to achievement. Some interaction behaviors such as "starting conversations simply to practice English" or "relying on gestures to clarify meaning" showed negative associations with achievement. In the first study, positive attitudes toward second language learning in general and positive attitudes toward experiences in the ESL classroom were significantly related to achievement. In the second study, the only attitudinal factor associated with achievement represented an instrumental motivation for the study of English for occupational or professional purposes. The implications of these results for the teaching and learning of ESL are discussed.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: