Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLi, Liu
TitelLes erreurs des étudiants chinois dans l'apprentissage du français (The errors of Chinese students in learning French).
Quelle(1989), 104 S.Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterFehler; Lernprozess; Gesprochene Sprache; Grammatik; Kontrastive Linguistik; Linguistik; Syntax; Verb; Wort; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprache; Französisch; Chinesisch; Schreiben; Bibliografie; Interferenz; Kontrastierung; China
AbstractA study investigated the process of learning French by Chinese students, as revealed by student errors in 48 compositions and 33 oral reports. Grammatical, or competency, errors were categorized by type and frequency. Analysis of the results shows the most frequent errors to be, in declining order of occurrence: in the use of articles; choice of words; in verbs; and in syntax. Contrastive analysis of Chinese and French revealed the origins of the errors. The number of errors was higher when the differences between the native language and the second language were greater, and most errors were the result of interference of the native language, confirming the theory that differences constitute learning barriers. It is proposed that the error patterns observed can be used in altering instruction. Further research in error pattern changes over a longer period if instruction, exhaustive analysis of each error category, and comparison of oral and written error patterns are recommended. A four-page bibliography is included, and a list of errors is appended.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: