Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKitao, S. Kathleen
TitelReading, schema theory and second language learners.
Quelle(1989), 98 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterMethodologie; Asien; Englisch; Fremdsprachenunterricht; Lesen; Lerntheorie; Wortschatz; Unterrichtsforschung; Leseverstehen; Methodologie; Leselehrgang; Lerntheorie; Unterrichtsforschung; Wortschatz; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Leselehrgang; Lesen; Leseverstehen; Leseübung; Zweitsprachenerwerb; Asien
AbstractA discussion of schema theory as it relates to the learning of English as a Second Language reviews related research and its implications for classroom instruction. The first section looks at schema theory in general and content schemata in particular, focusing on how they affect reading comprehension. Studies of non-native speakers, schema theory, and reading are reviewed, and some English classroom applications of what is known about schemata are recommended. A study using intermediate and advanced non-native speakers of English from East Asia is reported. The results of this study indicated that second-language readers, particularly those with intermediate reading proficiency, make use of prior knowledge in reading to compensate for inadequacies in proficiency and depend on content vocabulary in combination with prior knowledge to achieve comprehension. The discussion concludes with implications for the second-language classroom and recommendations for future research. It is recommended that teachers be aware of the prior knowledge required for the reading passages used in the classroom, and that additional classroom research addressing this issue be undertaken.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: