Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJacobus, Everett F.
TitelThe relationship between cognitive development and foreign language proficiency.
Quelle(1989), 36 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterKognitives Lernen; Lerntheorie; Konversation; Kommunikative Kompetenz; Sprachanwendung; Sprachkompetenz; Fremdsprachenkurs; Fremdsprachenunterricht; Französisch; Lesen; Schreiben; Sprachwissenschaft; Zweitsprachenerwerb; Diskussion
AbstractBased on research relating William Perry's scheme of cognitive development to foreign language proficiency, a developmental hypothesis concerning language ability is proposed. This approach suggests that lower developmental stages in the cognitive domain retard the achievement of communicative language proficiency, while higher developmental stages facilitate it. Perry's hierarchical scheme, chronicling the changing ways in which individuals explain their understanding of experience, truth, and behavior, and the American Council on the Teaching of Foreign Languages (ACTFL) oral proficiency scale, also hierarchical, show some correspondence. Certain cognitive tasks appear to underlie tasks in the proficiency scale. Empirical evidence of this relationship is drawn from a French conversation and composition course in which reading, writing, and discussion-leading were designed to encourage and challenge students at different levels of cognitive development as defined by Perry. The results help explain the fossilization of learner varieties of language occurring often at the level of 2/2+. The proposed model treats aptitude not as a fixed set of capacities but as a changing interrelationship of a variety of capacities, including personal, language, diversity, contextual.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: