Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHulsman, Paul; Edelenbos, Peter
TitelThe achievement level for English in Dutch primary schools.
Quelle(1989), 27 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterHörtest; Lesetest; Curriculum; Effizienz; Englisch; Fremdsprachenunterricht; Grammatik; Grundschule; Hören; Kommunikative Kompetenz; Lehrer; Lesen; Niederlande; Ausland; Sprachkompetenz; Schreiben; Sprechen; Lesetest; Grundschule; Lehrer; Schriftlicher Test; Curriculum; Hören; Grammatik; Kommunikative Kompetenz; Kommunikativer Ansatz; Sprachkompetenz; Sprechen; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Lesen; Schreiben; Effizienz; Kontrastierung; Ausland; Niederlande
AbstractA study examined the differences in the way teachers use grammar-based courses and communicative courses of English language instruction in dutch primary schools, and the differences in the achievement levels of children taught by the various methods. Eight standard curricula commonly used in Dutch schools and using either communicative or grammar-based approaches or a combination of the two were included in the investigation. For each curriculum, the classroom techniques, themes, and topics were compared and a score reflecting the degree of communicative approach used was calculated. Student achievement levels on proficiency tests in listening, reading, writing, and speaking based on the content of the eight courses were compared. Results suggest that it does not make much difference which curriculum is used for English instruction at the primary level, but that the amount of time spent on English does matter. Teacher proficiency and experience are also seen as significant factors in student achievement.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: