Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHickmann, Maya; u.a.
TitelA crosslinguistic study of cohesion in children's narratives: the introduction of referents.
Quelle(1989), 23 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterEnglisch; Erzählung; Fremdsprachenunterricht; Kind; Kindersprache; Kleinkind; Spiel; Spracherwerb; Kontrastive Linguistik; Chinesisch; Deutsch; Französisch; Textkohärenz; Kognitives Lernen; Diskursanalyse; Kind; Kleinkind; Spiel; Altersstufe; Kognitives Lernen; Deutsch; Diskursanalyse; Erzählung; Kindersprache; Kontrastive Linguistik; Pragmatik (Ling); Spracherwerb; Textkohärenz; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Französisch; Chinesisch
AbstractA study examined the development of discourse cohesion in first language acquisition within a functional and cross-linguistic perspective. The analyses focused on how children introduce new referents in discourse across four languages: English, French, German, and Mandarin Chinese. The data base consists of narratives produced by children between the ages of 4 and 10 based on two picture sequences. The study presented the narrative task to the children as a game in which they had to help a blindfolded interlocutor find out what happened in the stories. General tendencies and differences were observed across ages and languages. It was not until the children were 6 to 7 years of age that they used appropriate devices for introducing referents within the linguistic context. The children marked their referent introductions with both NP types and NP position, although their reliance on these two types of linguistic devices varied as a function of the language being acquired. These results show the interplay of general cognitive factors, universal discourse pragmatic principles, and language-specific processes for determining the acquisition of linguistic devices during the development of discourse cohesion.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: