Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGundem, Bjorg B.
TitelBritish and American influences on the teaching of English as a foreign language from the 1950s till the 1970s mediated by the British Council and the Council of Europe.
Quelle(1989), 19 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterKultur; Methode; Curriculum; Englisch; Europa; Fremdsprachenunterricht; Gesprochene Sprache; Methode; Norwegen; Spracherwerb; Technik; Didaktik; Linguistik; Standardsprache; Lexikologie; Kultur; Wortschatz; Didaktik; Methodik; Curriculum; Gesprochene Sprache; Lexikologie; Linguistik; Spracherwerb; Sprachfunktion; Standardsprache; Wortschatz; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Kontrastierung; Technik; Europa; Norwegen
AbstractA research project concerned with the development of English as a school subject in the Norwegian elementary and junior high school identifies and describes British and American influences of the theoretical climate of foreign language teaching in Western Europe from the 1950's to the 1970's. A distinct British influence, the so-called Palmer, West, and Hornby tradition (which focused on the oral method, grading and vocabulary, "standard English", and the teacher role in mediating the linguistic and lexical quality of the language) existed in the teaching of English as a Foreign Language in the 1950's. The British influence was replaced by an American influence characterized by applied structural linguistics, behavioral learning psychology, and instructional technology that materialized through the audiovisual method of foreign language teaching. The Council of Europe then became the clearninghouse and coordinating body of modern language teaching in Europe; it organized conferences at which the aims, content, methods, and examination forms of modern language teaching were discussed, and recommendations were made for changes in national curriculum decision making projects.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: