Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDevitt, Sean M.
TitelClassroom discourse: its nature and its potential for language learning.
Quelle(1989), 76 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterKultur; Bewusstmachung; Kommunikation; Fremdsprachenunterricht; Grammatik; Interaktion; Kommunikation; Kommunikative Kompetenz; Lehrer; Religion; Wirtschaft; Linguistik; Deutsch; Französisch; Kultur; Diskursanalyse; Lehrer; Interaktion; Lernprozess; Deutsch; Diskursanalyse; Grammatik; Kommunikative Kompetenz; Linguistik; Fremdsprachenunterricht; Französisch; Geschichte (Histor); Religion; Wirtschaft; Zweitsprachenerwerb
AbstractIt is proposed that the main emphasis in second language instruction continues to be on linguistic form rather than on meaning or content. In a review of literature, arguments are reiterated supporting the idea that meaning can be transmitted without having all the linguistic means of the target language at one's disposal. These arguments submit that first and subsequent languages are learned effectively only within a framework of meaningful use. The implication of "meaningful use" in the classroom context is then explored, drawing on transcripts of the language used in three content classes (history, religious education, and economics) and three language classes (one in French and two in German). Evidence suggesting much less meaningful use of language in the language classes is presented. Some of the problems arising in purportedly communicative classrooms are considered, and a possible solution to some of these problems, designed to be attractive to administrators and parents and to enable teachers and pupils to achieve explicit objectives of language syllabuses is offered.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: