Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCassell, Justine
TitelThe development of metanarrative speech and gesture in children's storytelling.
Quelle(1989), 10 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterCartoon; Erzählung; Kind; Kindersprache; Sprache; Spracherwerb; Linguistik; Video; Körpersprache; Cartoon; Gestik; Diskursanalyse; Kind; Altersstufe; Video; Körpersprache; Diskursanalyse; Erzählung; Kindersprache; Linguistik; Sprache; Spracherwerb; Gestik; Kontrastierung
AbstractThis study examined interaction between non-referential gesture and discourse-structuring linguistic devices in the development of metanarrative ability. Specifically, the development of the interaction between beat gestures and all metanarrative devices was analyzed in 9 children aged 5-6, 8-9, 11-12, and in 3 adults. Subjects viewed a cartoon and were videotaped recounting the story to listeners of the same age. Results showed that (1) adults produce metanarrative and narrative statements when telling a story, with the beat gestures accompanying metanarrative statements; (2) young children do not produce many metanarrative statements, but the percentage of metanarrative clauses in a story increases with age; (3) young children do produce as many beat gestures as adults, but they do not have the same distribution and do not occur primarily in metanarrative clauses; and (4) young children's beat gestures occur with time words. In conclusion, yung children do provide structure, in their speech and gesture, in the stories they tell. This structure, however, exists as a comment on a lower level of organization; the level of links between individual events as opposed to global links between parts of the story seen as a whole.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: