Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBerney, Tomi D.; Plotkin, Donna
TitelBilingual academic computer and technology oriented program. Project COM-TECH, 1987-1988.
Quelle(1989), 39 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterEvaluation; Erwartungshaltung; Effizienz; Englisch; Fremdsprachenunterricht; Technik; Computer; Evaluation; Spanisch; Französisch; Muttersprachlicher Unterricht; Einzelunterricht; Kreolisierung; Einzelunterricht; Computer; Bilingualer Unterricht; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Französisch; Kreolisierung; Spanisch; Muttersprachlicher Unterricht; Effizienz; Technik
AbstractThe Bilingual Computer and Technology Oriented Program (COM-TECH) completed the final year of a 3-year funding cycle. The project's primary goal was to provide bilingual individualized instruction, using an enrichment approach, to Spanish- and Haitian Creole/French-speaking students of varing levels of native and English second-language (ESL) proficiency and academic preparation. In two high schools, 237 Spanish-speaking and 106 Haitian Creole/French-speaking students were served. A bilingual resource and computer center was provided at each school, offering computer instruction, tutoring, career advisement, counseling, and help preparing for exams. The centers also sponsored career- and culture-related trips and acted as exhibition centers for Haitian and Hispanic cultural materials and classwork on career skills and computer literacy. An innovative aspect of the program was a basic skills class for parents. The project met its ESL and attendance objectives, but did not meet the content area objective. Recommendations for program improvement include freeing resource specialists from teaching responsibilities, coordination and exchange of ideas among staff of different schools, removal of latches in one computer/resource center, hiring additional counseling staff, testing students for French language skills, and providing basic French language instruction when needed.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: