Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYoneyama, Asaji
TitelIntegration of theory and practice in a pre-service teacher training course.
Quelle(1988), 16 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterInhaltsanalyse; Lehrer; Lehrerfortbildung; Microteaching; Methodik; Video; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Zweitsprachenerwerb; Japan
AbstractA suggested approach to teaching instructional skills to future teachers of English as a second language incorporates microteaching techniques. These techniques include the practice teaching of limited and coherent groups of skills, one group at a time, scaled-down practice teaching situations, maximum relevant feedback to each trainee, and the opportunity to reteach the same lesson. The model consists of four parts: rationale or theoretical background, observation of skilled teachers, trial teaching, and experience as a pupil of peers' teaching. The trainee is given a chance to practice teaching with each skill, using this procedure: (1) the trainer gives a lecture and demonstration of the skill; (2) trainees view a relevant film; (3) each trainee demonstrates instruction using this skill; (4) video feedback and peer critiques are provided; (5) each trainee attempts to reteach that area; (6) video feedback and critique are given on the second trial; (7) each participant analyzes and compares the two trials; and (8) the group of participants compiles a language activity pack at the end of the course. Trainees taught by this method have reported a favorable response to it, despite some negative reaction to videotaping and viewing, and varying responses to individual elements of the method.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: