Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTaylor, Marjorie; Gelman, Susan A.
TitelWord learning strategies in two-year-old children: Evidence for category hierarchies.
Quelle(1988), 9 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterKindersprache; Kleinkind; Semantik; Spracherwerb; Wort; Linguistik; Wortschatz; Kleinkind; Kindersprache; Linguistik; Semantik; Spracherwerb; Wort; Wortschatz; Wortschatzarbeit; Sprachwissenschaft
AbstractThree experiments investigated the processes by which 2-year-olds acquire the language to express category hierarchies. The first experiment studied how children use current linguistic knowledge to constrain the potential meanings of new words. This experiment compared interpretations of new words given to objects the children could already name with their interpretations of new words given to novel objects. In the second experiment, the children were taught new words for familiar objects, with the objective of learning why children use a new word for a known object to apply only to the object explicitly named. The third experiment further explored the results of the second, investigating whether children interpreted a category in comparison with known words. The experiments demonstrated that 2-year-old children interpret a new word differently depending on whether they already know a word for the object being named. In addition, the results suggest that 2-year-olds interpret a new noun applied to a familiar object as a subordinate category term, a surprising result because older children have been found to have difficulty with hierarchical relations.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: