Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSpruck Wrigley, Heide
TitelDon't teach the book. Teach the students! Preparing language minority adults for legalization: Curriculum guidelines regarding program design, course component and instructional strategies.
Quelle(1988), 24 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterInterview; Test; Methodik; Curriculum; Lehrprogramm; Unterricht; Grundwortschatz; Sprachkompetenz; Text; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Geschichte (Histor); Erwachsenenbildung; Zweitsprachenerwerb; Bibliografie; Integration; Ausländer; Erwachsener; Information
AbstractA guide to program design and instruction for immigrants seeking permanent residency in the United States is based on the educational requirements of the 1986 Immigration Reform and Control Act. It provides information for developing an amnesty preparation program to meet the requirements for proficiency and for course attendance. Those requirements include an understanding of basic English and knowledge and understanding of United States history and government. The guide outlines the components, requirements, and/or considerations essential to developing an amnesty preparation program, designing an instructional program, choosing a program model, developing courses to meet student needs, structuring a curriculum to meet government specifications and to provide immigrants with needed test-taking and interview skills, setting performance standards, and establishing a responsible program policy. Brief lists of recommended texts, bibliographies, tests, information sources, newsletters, and hotlines are included.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: