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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
A discussion of the use of songs to teach French as a second language focuses on the value of songs in teaching aspects of pronunciation. An introductory section describes the benefits of songs as instructional material, particularly to impart cultural information about Quebec to Canadian anglophones. Three sections outline justifications for the use of songs to develop cognitive skills, demonstrate the relationship of language rhythm and song rhythm, and to teach a second or third language. Subsequent sections address the following topics: arguments validating song use, based on classroom experiments; five classroom experiments gradually developing specific listening skills and rhythmic acuity; a repertoire of songs for classroom use; and classification of songs according to different phonetic phenomena occurring within them. It is concluded that the qualitative and quantitative evidence resulting from the experiments described support the value and effectiveness of using songs in language instruction. A bibliography of 64 items is included.
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
1996_(CD)
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Standortunabhängige Dienste
Poliquin, Gaetane: La chanson et la correction phonétique (Song and phonetic correction). Publication B-167. 1988.
2166682
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