Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeretz, Arna S.
TitelAn interactional, learner-centered reading course.
Quelle(1988), 28 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterEnglisch; Fremdsprachenunterricht; Interaktion; Lesen; Motivation; Naturwissenschaften; Technik; Leseverstehen; Authentizität; Projektmethode; Lehrer-Schüler-Relation; Lehrerrolle; Interaktion; Motivation; Lernerorientierung; Methodik; Projektmethode; Fortgeschrittenenunterricht; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Lesen; Leseverstehen; Naturwissenschaften; Zweitsprachenerwerb; Authentizität; Technik
AbstractTwo common problems with advanced reading courses in English as a second lanugage (ESL) for students of science and technology are the lack of authenticity in the reading tasks and the fact that the choice of reading material is often limited by what the language teacher can understand. These two constraints often diminish student motivation. An interactional, learner-centered reading comprehension course has been developed for advanced ESL students of science and technology. In this course, student interest and knowledge of a specific content area are used to create both the motivation to read and an authentic task to complete: the preparation and presentation of an oral report. The success of this approach depends on the teacher's willingness to (1) adopt a non-authoritarian attitude and genuinely respect the student's interests, preferences, and specialized knowledge; (2) invest time and effort beyond that required by conventional teaching; (3) acknowledge ignorance of certain subjects and enjoy learning from students; and (4) work out and adhere to a detailed schedule of student conferences and presentations in advance.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: