Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPadilla, Amado M.; u.a.
TitelYoung children's oral language proficiency and reading ability in Spanish and English. CLEAR Technical Report Series.
Quelle(1988), 28 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterKleinkind; Kindergarten; Frühbeginn; Primarbereich; Kommunikative Kompetenz; Mündlicher Ausdruck; Semantik; Sprachfertigkeit; Sprachkompetenz; Englisch; Bilingualismus; Spanisch; Lesen; Leseübung; Zweitsprachenerwerb; Definition; Kontrastierung
AbstractSeventy-one subjects (22 English monolinguals, 23 Spanish monolinguals, and one bilingual group comprised of 19 Spanish-dominant and 7 English-dominant bilinguals) were assessed by means of the Woodcock-Johnson Psycho-Educational Battery and the Woodcock-Johnson Language Proficiency Battery at the beginning of kindergarten and first grade. These instruments were used to measure oral language, reading aptitude, and reading ability. Results helped to establish patterns of language dominance in the bilinguals and to define different aspects of language proficiency in terms of semantic functioning (i. e., defining words and understanding relationships between words) and communicative competence in everyday activities. It was found that when tested in their weaker language, bilingual children fell behind in basic reading ability and, in the case of early reading in English, group differences were more related to differences in language proficiency and lack of formal English instruction than to differences in cognitive ability and home experience. Results also show that Spanish monolinguals acquire some proficiency in English but at levels below those of other groups. A list of 27 references is included.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: