Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOtten, Anna
TitelUse of radio plays and video tapes in intermediate French and German classes.
Quelle(1988), 5 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterKultur; Film; Hörspiel; Medien; Rundfunk; Motivation; Hörkassette; Lehrmaterial; Video; Deutsch; Wortschatz; Fremdsprachenunterricht; Französisch; Landeskunde; Visualisieren; Diskussion; Effizienz
AbstractStudents' motivation for studying French and German can be increased by exposure to the foreign culture and society through audio and video cassettes. Preparation is similar for both kinds of recording, except that with the video aspect absent from audio tapes, students must use their own imaginations to visualize the action. When students are interested in what they hear, they work harder to build necessary vocabulary. As a result, students' listening, speaking, and reading skills develop faster than if they were exposed only to written language. At the intermediate level, much preparation is necessary for audio or video cassette use. First, copyright permission is needed. A vocabulary list and notes must then be made; some tapes have accompanying transcripts or texts. An audio tape read slowly in one- or two-word segments for repetition practice must be made and put on reserve for student use. Students then practice repeating longer segments of the original recording, and finally hear the entire recording. In the case of video recordings, students then see the whole video cassette. Discussion follows. Experience shows that students enjoy and are motivated by the recordings. Active discussions occur in and out of class. For less verbal students, activities to stimulate participation can be found.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: