Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMatheidesz, Maria
TitelCommunication games - are they really effective?
Quelle(1988), 19 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterFragebogen; Effizienz; Englisch; Fehler; Fremdsprachenunterricht; Interaktion; Motivation; Lehrerverhalten; Lernspiel; Fragebogen; Übung; Lehrerverhalten; Interaktion; Fehler; Motivation; Lernerorientierung; Methodik; Übung; Lernspiel; Sprachfunktion; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprache; Englisch; Effizienz; Zweitsprache
AbstractAn experiment investigated the effectiveness of communication games in monolingual classes in English as a second language (ESL). It studied the reactions of both teachers and students to the regular use of the games, and the ways in which the games fostered language learning. Four Hungarian teachers of English used the technique with seven groups of teenaged ESL students for whom English was the second foreign language. Eight games were used. Six practiced one language function, describing people, and two were traditional board games. Teachers were encouraged to use the games in any way they chose, and discussed the games often with the experimenter. Class sessions were observed and recorded for analysis and questionnaires were administered to students and teachers. Preliminary conclusions include the following: games have great motivation force; communication games provide good opportunity for natural student interaction in unpredictable situations; this type of game can be used effectively with monolingual groups; error rates are similar to those in controlled practice exercises, but more errors are left uncorrected; teachers do not fully exploit the potential of language games in the classroom; and such games force teachers to change their role and give more time and space for students. Game descriptions/instructions are appended.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: