Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGirod Branan, Elisabeth
TitelThe teaching of business French in its interaction with legal, economic, political and cultural realities.
Quelle(1988), 8 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterKultur; Kommunikation; Situationsansatz; Sekundarschule; Interaktion; Mündliche Übung; Gruppenarbeit; Konversation; Lernziel; Methodik; Lernspiel; Handelssprache; Wortschatz; Fremdsprachenkurs; Fremdsprachenunterricht; Französisch; Korrespondenz; Politik; Wirtschaft; Rechtswissenschaft; Zweitsprachenerwerb; Bericht; Fachsprache; Simulation; Technik; Terminologie; Telefon
AbstractOne approach to teaching business French is to familiarize students with true business situations and to help students realize that business interacts with a body of laws and within a political and socioeconomic environment. On the first day of class, students are divided into groups of two or three, and each group becomes an enterprise with a name, purpose, and legal status. This technique removes student inhibition. In one exercise students act as legal consultants to an enterprise. Another exercise consists of a mock arbitration procedure played out in groups of three students: a consumer who has purchased a defective automobile, a dealership representative, and an arbitrator. In another activity, students write or act out angry consumer complaints to a customer service department. A selling technique contest has also been undertaken. Activities incorporating the learning of new technology and vocabulary include a simulated telephone conversation with a telecommunications representative, and the writing of extraordinary accident reports using insurance-related language. Oral reports on topics taken from current French magazines are assigned, and a class debate about nationalization policy has been held. Written assignments include correspondence and a marketing study.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: