Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFarquhar, Robin H.
TitelBilingual alternatives at the post-secondary level: University developments in Canada's prairie provinces.
Quelle(1988), 9 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterAmtssprache; Englisch; Fremdsprachenunterricht; Kanada; Hochschule; Sprachpolitik; Französisch; Lehrerausbildung; Amtssprache; Immersion; Fremdsprachenkurs; Fremdsprachenunterricht; Anglofonie; Englisch; Französisch; Bilingualismus; Sprachpolitik; Hochschule; Zweitsprachenerwerb; Kontrastierung; Kanada
AbstractThe bilingual educational opportunities in the universities of Canada's primarily anglophone provinces are reviewed, focusing on the prairie provinces (Alberta, Saskatchewan, and Manitoba). The information is drawn from a survey of the nine universities in the prairie provinces concerning courses offered in French to students from bilingual secondary programs. Survey responses indicated varying levels of bilingual educational opportunities, from almost none to full-fledged bilingual programs. Examples of efforts made include: (1) committees considering the issue; (2) proposed French sections of multi-section courses; (3) teacher education programs to prepare additional qualified bilingual and immersion program teachers; (4) undergraduate bilingual degree programs; (5) French-language first-year courses in a variety of disciplines; (6) courses in the arts offered in French; (7) consideration of distance education in French; (8) introductory social sciences courses in French; (9) education courses in French; (10) French-language courses for the non-francophone parents of children in elementary and secondary immersion programs; (11) campus bilingual centers offering a variety of courses in French; (12) an undergraduate education degree program offered in French; and (13) affiliation with a francophone university. It is concluded that developments in postsecondary bilingual education in this region are limited and inconsistent, but that there is a growing movement to expand offerings.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: