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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The literature on foreign language instruction focuses on communicative competence and proficiency in producing culturally and situationally appropriate utterances. Traditionally nonverbal aspects of communication have not been emphasized. Systematic study of this field is relatively recent in communication research. Both verbal and nonverbal aspects of communication are important to the sociolinguistic approach to language teaching. The status of gestures has been widely ministered; they do not stand alone but substitute for linguistic behavior. More focused attention should be given to developing communicative competence through gestures. There are two opposing views about how and to what extent gestures should be taught, one emphasizing interpretation of gestures and the other stressing their active production. Lack of nonverbal expertise in another can lead to miscommunication despite substantial linguistic competence. Little information on the teaching of cross-cultural gestural comparisons is available, but the scattered suggestions in the literature concerning observation and use of instructional materials can be helpful in the classroom.
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
1996_(CD)
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Davis, James J.: Teaching cultural gestures in the foreign language classroom: a review of literature. 1988.
2166341
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