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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
A study compares and contrasts a set of English and Spanish prepositions of location in the context of prototype theory. It seeks to establish the prototype concept of each preposition and the degrees of prototypicality by testing for native-speaker choices of examples that illustrate best the most basic use of the preposition. The prepositions studied are "in, on, at, and over" (English) and "en and sobre" (Spanish). The study also tests the hypothesis that the English preposition whose prototype corresponds most closely to the prototype of a given Spanish preposition tends to be preferred to other prepositions by Spanish speakers learning English, regardless of whether or not it is appropriate, in contexts in which that Spanish preposition would be used. Four instruments were designed to determine prototype concepts and degree of prototypicality. It is concluded that some prepositions are describable in terms of prototypes and others are better stated in terms of an abstract set of defining features. In addition, there appear to be "latent" prototypes that may not be elicited easily except under certain conditions, such as the need to express oneself in another language.
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
1996_(CD)
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Correa-Beningfield, Margarita: On the interaction of prototype and language transfer. 1988.
2166329
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