Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAsselle, Maria G.; u.a.
TitelThe bilingual program resource and training center, 1986-1987. OEA Evaluation Report.
Quelle(1988), 62 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterEvaluation; Lernsituation; Eignungstest; Standardisierter Test; Berufsausbildung; Effizienz; Englisch; Erwachsener; Evaluation; Sprachkompetenz; Eignungstest; Grundwortschatz; Ethnolinguistik; Lernsituation; Lernverhalten; Lernprozess; Lernverhalten; Ethnolinguistik; Grundwortschatz; Sprachkompetenz; Zweitsprache; Englisch; Bilingualismus; Berufsausbildung; Effizienz; Zweitsprache; Erwachsener; Hispanoamerikaner
AbstractIn its second year, the Bilingual Program Resource and Training Center provided instruction in English as a second language (ESL), native language development, basic education, and job counseling to about 2,355 limited-English-speaking students at 15 sites in New York City. Most were recent immigrants without a high school education. About half were over 21, and many worked full-time. The program served speakers of Spanish, Chinese, Greek, Italian, and Haitian Creole. Program objectives helped the students develop English proficiency and content-area skills to pass the high school equivalency examination and to provide college and vocational information and counseling. Staffing patterns varied from site to site, depending on student needs and local tax-levy support. Standardized test results indicated: (1) students made significant gains on the Scholastic Aptitude Test, as proposed; (2) all ethnic groups made significant gains in mathematics, as proposed; (3) although students did not meet proposed group advancement objectives school equivalency results could not be assessed. Recommendations for program improvement are given.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: