Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPurcell, John M.
TitelUsing plays proficiently in the foreign language class.
Quelle(1987), 11 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterRezeption; Rollenspiel; Motivation; Methodik; Curriculum; Lernspiel; Drama; Dramatisierung; Literatur; Sprachkompetenz; Kulturkunde; Darstellendes Spiel
AbstractThe inclusion of plays in the foreign language curriculum can result in some of the most rewarding literary experiences for students. Using plays proficiently in the classroom can be much enhanced if the play is carefully chosen to suit the students' abilities, interests, and level of maturity. Pertinent cultural and historical background, adequate linguistic preparation, and the preparation of diagrams of the stage settings establish a solid basis for critiquing the play and discussing characterization, setting, plot, and literary devices. A pleasurable concluding activity can be some form of dramatization, either in class or, more ambitiously, for an outside audience. Students will benefit greatly from the experience by acquiring not only more proficiency in the target language but also a deeper appreciation of the many possibilities to be found in drama.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: