Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMurphy, Joseph A.; u.a.
TitelThe teaching of French: A syllabus of competence. The preliminary report of the commission on professional standards, the American Association of Teachers of French.
Quelle(1987), 33 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterMethode; Methodologie; Rezeption; Curriculum; Fremdsprachenunterricht; Lehrer; Literatur; Methode; Rezeption; Sprachnorm; Linguistik; Sprachkompetenz; Französisch; Methodologie; Lehrer; Curriculum; Linguistik; Literatur; Sprachkompetenz; Sprachnorm; Fremdsprachenunterricht; Französisch; Kulturkunde
AbstractThe American Association of Teachers of French has proposed professional standards of competence for French teachers based on three principles: (1) teacher development is a continuum beginning in graduate study and extending throughout the professional career; (2) accreditation and evaluation of teacher education programs should take into account what is needed for teacher development; and (3) the foreign language should be used to the greatest extent possible in the teacher education program and in inservice education. Two levels of competence are distinguished: basic and superior. For each of five general areas, guidelines are provided concerning the role of that area in language teaching, the meaning of competence in that area, and the components of competence at both levels. The areas are culture, language proficiency, linguistics, literature, and methodology. Two additional chapters present guidelines relating to a variety of professional concerns (including class size and composition, workload, professional development opportunities, and student placement) and implications of the proposed standards for teacher education curricula in each of the five areas.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: