Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHermes, Liesel
TitelReading for pleasure in English language classes.
Quelle(1987), 13 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterCurriculum; Englisch; Fremdsprachenunterricht; Lektüre; Lesen; Motivation; Motivation; Methodik; Curriculum; Lektüre; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Lesen
AbstractThis paper describes the experience of a German teacher of English as a second language (ESL) in using recreational reading as an integral part of ESL instruction and gives suggestions for materials and techniques to use in the classroom. The discussion begins with a description of foreign language instruction in the German school system and explains how reading for pleasure supports language learning within and beyond school. The reasons for introducing readers are compared with the common arguments against them, and approaches to the use of readers for mixed-ability groups are described. Appropriate commercially-produced materials are reviewed, and their common characteristics are noted. Classroom experiments in the use of readers are summarized. The paper concludes with ideas for assessing and guiding students' receptive reading and for integrating the reading program into the foreign language course.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: